tisdag 7 maj 2019

Workshop Kompisfigurer / A lot of friends




Jag undrar hur många Kompisfigurer jag gjort tillsammans med barn egentligen. Hela 10 (!) år sedan var det jag som illustratör höll workshopen "Kompisfigurer" med temat vänskap för första gången och mååånga barn har det blivit sedan dess. I skolor och på förskolor, bibliotek, kulturhus, museer och sjukhus. Allra mest i åldrarna 4-7 år. Ofta tillsammans med kollega Annie Huldén och nu senast med Anna Melkersson.

Efter vårt besök kan pedagogerna jobba vidare med karaktärerna på olika sätt, t.ex. genom att spela teater med figurerna och låta dem agera gentemot varandra eller skriva och berätta om dem.

Denna vår har jag träffat åk F–1:or i Trollhättan och jag och Anna har besökt att antal förskolor runt om i hela Lilla Edets kommun.
Här är några av figurerna som gjorts av många kreativa och fantasifulla barn under våren i år.




Av barn från Västerlanda förskola i Lilla Edets kommun.


"Kompisfigurer" ligger med i Kulturkatalogen väst som kulturpedagogiskt projekt med möjlighet till regionalt arrangörsstöd.
Vi har med oss figuren "Björn" (t.h.) som vill ha kompisar som är både olika och lika.

/ A lot of friends characters made by children with me this spring.

Inga kommentarer: