tisdag 9 april 2019

Skolbesök / illustratörsbesök

Trevligt välkomnande i en årskurs 2:a 😊 plus spår efter mig.
Genom Författarcentrum och illustratörcentrum går det att kontakta/boka flera illustratörer för besök och workshops i skola, även mig.
Författarcentrum har ett antal bra tips på hur skolan kan förbereda sig inför ett besök så att det blir så bra som möjligt och eleverna får ut mesta möjliga av det, dessa gäller illustratörsbesök liksom författarbesök.
Att vara förberedd och att förbereda klassen genom att t.ex. låna böcker som illustratören / författaren ligger bakom är alltid något som gör besöket bättre. Kolla gärna in på Författarcentrums sida.
Det här gäller även om du funderar på och ni fått pengar till Skapande skola eller Skapande förskola.

Jag i ett klassrum i Göteborg under litteraturveckan.

Vad gäller arvode så följer jag Illustratörcentrums och Författarcentrums arvodesrekommendationer men paketlösningar kan diskuteras, F-skattsedel finns.
Så klart har jag gärna workshops och skapande på bibliotek, kulturhus och liknande också. 😃 ✏ 📚 ✄

Inga kommentarer: