fredag 8 mars 2013

Siv och internationella kvinnodagen

I dag är det Siv som har namnsdag. Också är det internationella kvinnodagen.

Här är några damer/kvinnor/tanter som jag gjort vid olika tillfällen. Jag undrar vem det är som är Siv... / Beceause of International Women´s Day today, here´s a few women of mine!

Tips!
Lagom till kvinnodagen ger Komm (Kommunikationsbranschens förening) i samarbete med Olika förlag ut Mad women, där 14 profiler i internationella reklamvärlden porträtteras, alla kvinnor. Läs i söndagens Svd! I like.

2 kommentarer:

Annie sa...

ljuvliga tanter med krulligt hår! men nu måste den stereotypa tanten uppdateras...Långt hår i alla färger utom grått, tältklänningen utbytt till tajta jeans och de fotriktiga skorna, ett par ungdomliga converse! kanske en odd Mollytröja som värmer och ser ungdomlig ut:)

Pia Johansson sa...

Jag ritar gärna moderna tanter, Annie, men just de där tre kring kaffekoppen är historiska tanter ur min barndom. Dom finns inom mig och vill ut genom pennan verkar det som. :-)