tisdag 28 november 2023

Rita med snöre – måla med garn /Embroidery

För ett tag sedan började jag testa att brodera. 

Tecknande med tråd typ. Jag syr lite hur-som-helststygn, hit och dit utan att kunna några särskilda tekniker och tycker att det kan bli rätt bra ändå och dessutom är det avkopplande. Nya material ger nya uttryck!

På gång just nu. /Work in progress.
En av mina broderade figurer inramad. / Embroidery.
För det mesta kör jag på bara utan att rita upp något på tyget eller ha en skiss innan. Jag har en idé bara som jag utvecklar allt eftersom –det ena får ge det andra. Det blir oftast figurer och karaktärer.

Tant. Under arbete. /Work in progress.
Och alldeles särskilt bra passar ju detta hantverk kulna höstkvällar i soffan.
Fyra figurer, broderi.  / Embroidery.
Sy i papper -det funkar ju det också 😊

Inga kommentarer: