söndag 12 augusti 2012


Två kollegor som inte har ett dugg med varann att göra (vad jag vet) mer än att det snart är Bokmässa här i Göteborg och båda är aktuella med böcker. Böcker som gör mig sugen.
Kerstin Lundberg Hahn som jag träffat genom det förträffliga nätverket BarnBoksNätet är författare till Skuggan i väggen och det superfina omslaget är gjort av Emma Ekstam.
Lene Due Jensen som jag i flera år delat arbetslokal med här har gjort text och bild till Bodils kalas. Superfina, säkra illustrationer har Lene gjort i många år, och nu även bilderbok! / Two new swedish books I´m interested in. Left: Kerstin Lundberg Hahn (and lovely cover by Emma Ekstam) and right: Lene Due Jensen.

Också den här boken, den har jag väntat på:


"Ibland kan man bli riktigt förvånad, när man förstår att alla inte är precis exakt som man själv..." av Pernilla Stalfelt.

Inga kommentarer: