söndag 30 september 2007

She´s got the blues.


Ja, jag vet, den här lilla hönan har varit uppe här förut, men hon passade så bra till denna veckas Illustration Friday, tema: the blues.
Dessutom passar hon efter gårkvällens film på svt: American Splendor. För som Strindberg sade: ack vad är dock livet här, jämmer, plåga stort besvär, när som bäst man levat har, vedermöda blott det var. Det är någonting med höns... dom dyker ofta upp i min bildvärld. Kan det ha något att göra med min barndom..? Eller med min karaktär..?

5 kommentarer:

ingridviola sa...

Trevlig blogg!

Jojo sa...

Stackars ledsna lilla höna! "American Splendor" är så himla bra, eller hur?

Pia Johansson sa...

Ja, den filmen hade en väldigt uppiggande effekt på mig (konstigt nog)...

Christine Clemmensen sa...

Hi Pia. Are you kidding!! I think your stuff is wonderful. Thank you for great inspiration:-))

Pia Johansson sa...

Thank´s Christine.